/ Blog

Folia One Way Vision – co warto o niej wiedzieć?

Reklama typu outdoor to skuteczny sposób na promocje firmy. Dobrze wykonane materiały przyciągają uwagę i znacznie zwiększają szansę na zdobycie nowych klientów. Bardzo ważna jednak jest trwałość tego typu druków i ich ochrona przed czynnikami zewnętrznymi. W tym artykule opowiemy Ci nieco więcej o foliach OWV i tym, jak można połączyć je z innowacyjną technologią UV Gel.

Czym jest folia One-Way Vision?

Folia One-Way Vision nazywana inaczej OWV to specjalny materiał samoprzylepny przeznaczony do obklejania szyb. Perforowana powierzchnia folii sprawia, że po naklejeniu na szybę osoba stojąca wewnątrz bez problemu może obserwować to, co dzieje się na zewnątrz.

OWV w reklamie – jak można ją wykorzystać?

Reklama wykonywana przy pomocy folii One-Way Vision jest najczęściej spotykana w szeroko rozumianej przestrzeni miejskiej. Najpopularniejsze zastosowania to:

  • Witryny sklepów,
  • Okna,
  • Szyby autobusów,

Bardzo dużo firm decyduje się również na obklejenie okien pojazdów przy pomocy tego typu materiału. Dzięki perforacji nie ogranicza on bowiem widoczności kierowcy i jest jednocześnie bardzo dobrym sposobem na mobilną reklamę.

Jakie są inne zalety folii OWV?

Materiał One-Way Vision oprócz zapewnienia dobrej widoczności może pochwalić się kilkoma innymi atutami. Poniżej znajdziesz najważniejsze cechy, które przemawiają za wybraniem właśnie tego rozwiązania.

Mobilna reklama
Pojazd z obklejonymi szybami to bardzo dobry sposób na codzienną promocję produktów lub usług.Łatwy montaż

Duże powierzchnie reklamowe
Dzięki folii możliwe jest obklejanie witryn sklepowych i wykorzystywanie w ten sposób dużych oraz dobrze widocznych powierzchni.

Niski koszt
Biorąc pod uwagę skuteczność takiej formy reklamy, koszty folii OWV można uznać za relatywnie niskie.

Łatwy montaż
Naklejanie OWV na powierzchniach płaskich jest łatwe i nie zabiera dużo czasu.

Niewielki ubytek światła
Zastosowanie folii np. na witrynie sklepowej nie powoduje dużego zaciemnienia. Szacuje się, że ubytek światła wynosi jedynie około 35%.

Dla uczciwości warto też zwrócić uwagę na nieliczne wady folii One-Way Vision.

  • Krótki termin przydatności (teoretycznie)

Producenci określają termin ekspozycji folii na okres 1 roku. Praktyka pokazuje jednak, że reklama wykonana na tym materiale zachowuje dobre właściwości wizualne oraz techniczne od 3 do 4 lat. W ekstremalnych przypadkach nawet 10 lat.

  • Ograniczone zastosowanie w nocy

W sytuacji, gdy w obklejonym pomieszczeniu jest jaśniej niż na zewnątrz, widać jego wnętrze.

Folia OWV a UV Gel

Standardowe folie OWV drukowane w technologii solwentowej są dużo mniej odporne na wszelkiego rodzaju czynniki zewnętrzne oraz atmosferyczne niż te, wykorzystujące UV Gel. Wynika to również z faktu, że materiały o perforowanej powierzchni nie są laminowane, ponieważ zredukowałoby to widoczność niemalże do zera. Co więcej, bywają przypadki, gdy wycieraczki samochodowe rozmazują naklejoną na szybę grafikę pozbawioną laminatu. Dzięki technologii UV Gel ten mankament można jednak bardzo łatwo zniwelować. Folie drukowane w ten sposób charakteryzują się znacznie większą odpornością niż materiały produkowane metodą solwentową bez laminatu.

UV Gel idealnie więc współgra z folią wykorzystywaną w reklamie typu outdoor i jest w stanie zagwarantować estetyczne materiały, które będą służyć przez bardzo długi czas. Sprawdź nasz Druk UV i dowiedz się więcej o naszej ofercie.

 

Czytaj także: